جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

اطلاعیه شماره (2)

اطلاعیه شماره (2) ی منتقدین کمونیست به “خط رهبری” حزب کمونیست ایران و کومله


بدینوسیله به اطلاع رفقا، دوستان و افکار عمومی می رساند که، بدنبال برخورد غیر مسئولانه دبیرخانه کومله در پاسخگویی به مطلب انتقادی “حسن معارفی پور” و ادعای نادرست این دبیرخانه در مورد اخراج “حامد محمدی” از حزب کمونیست ایران ما “منتقدین کمونیست ” را بر آن داشت تا با انتشار این اطلاعیه واقعیات را در اختیار شما قرار دهیم.
آنچه ضرورت صدور این اطلاعیه را الزامی نمود همانطور که در ابتدا ذکر شد، برخورد غیرمسئولانه دبیرخانه کومله در جواب به نوشته انتقادی حسن معارفی پور می باشد، صرفنظر از اینکه چقدر انتقاد ایشان اصولی باشد. در ابتدا یاد آوری می شود که ما خطای معین حسن معارفی پور را که، برخورد فیزیکی ایشان با یکی دیگر از رفقا بوده است، را بشدت محکوم کرده و بر این باوریم که باید با ایشان برخورد تشکیلاتی گردد. بنابراین اشتباه محرز حسن معارفی نباید دست آویزی گردد برای سرپوش گذاشتن و یا زیر سئوال بردن ایشان برغم واقعیات دیگر که همانا انتقادات سیاسی حسن از تشکیلات حزب کمونیست ایران قبل از اخراج شدن وی گردد. بعلاوه مورد فوق، نامربوط بودن ادعای اخراج رفیق حامد محمدی (عضو حزب کمونیست ایران ) یکی دیگر از دلایل صدور این اطلاعیه می باشد. در اطلاعیه کومله با فاکتور گرفتن از اسم ایشان آمده است که: ” همچنین فرد دیگری نیز- حسن طی این مطلب ادعای مشابهی را در مورد وی طرح کرده است- بدلیل تخطی و عملکرد خلاف موازین تشکیلاتی اخراج شده است.”، ما این ادعای اطلاعیه دبیرخانه کومله را در مورد حامد محمدی( یکی از اعضای هیئت تحریریه منتقدین کمونیست) بسیار نامنصفانه ارزیابی میکنیم. ما نه تنها این حکم سنگین را صرفا دارای بعد تشکیلاتی نمی بینیم، بلکه اگر ایراداتی در عملکرد تشکیلاتی ایشان پیش آمده باشد، آنرا انعکاس سنگینی فضای سیاسی ـ تشکیلاتی ایجاد شده علیه منتقدین کمونیست ارزیابی می کنیم، متاسفانه همچون سنتی جا افتاده و رایج در تشکیلات کردستان حزب کمونیست ایران ـ کومله موجود می باشد و تازگی ندارد. خاطرنشان می شود که دبیرخانه کومله بدون هیچ توجهی به سرنوشت این فعالین کمونیست به بهانه های تشکیلاتی به تصفیه آنها دست می زند.
در ادامه به اطلاع میرسانیم اگر چه رهبری حزب کمونیست ایران و کومله تا کنون در قبال صدور اطلاعیه ما سکوت اختیار کرده، اما شانتاژهای براه افتاده در جهت ترک صفوف سایر رفقای منتقدین کمونیست از سوی تعدادی از اعضاء حزب کمونیست ایران -شامل تشکیلات کردستان و اعضای خارج کشور- در واکنش به اطلاعیه ما در فیس بوک را، اظهاراتی کذب اعلام میداریم و آنرا محکوم میکنیم.
در خاتمه، اعلام می داریم که: ناصربابامیری یکی از اعضای حزب کمونیست ایران و از اعضای هیئت تحریریه هم که بیش از یکسال است در آلمان به سر میبرد، بطور مرتب در کمیته آلمان و جلسات تدارک کنگره ۱۰ حزب و مباحثات نظری در جهت ارائه نظرات منتقدین کمونیست و تقابل با خط رهبری مشارکت فعالانه داشته و در مورخه ۱۶ اکتبر ۰۱۰ ۲بر اساس روال همیشگی در جلسه تشکیلاتی کمیته آلمان مثل سایر جلسات سیاسی و تشکیلاتی حضور یافته است. همچنین سایر رفقای عضو هم در خارج کشور که جزو منتقدین خط رهبری هستند تا حال هیچکدام از عضویت در حزب کمونیست ایران انصراف نداده اند. بقیه رفقای منتقدین کمونیست در تشکیلات کردستان حزب کمونیست ایران که در کردستان عراق بسر می برند نیز بکار روتین حزبی خود مشغول می باشند و کسی از عضویت در حزب کمونیست ایران انصراف نداده است، مگر منبعد تشکیلات بخواهد برای واکنش نشان دادن به اطلاعیه با سنگین تر کردن فضا به بهانه برخورد تشکیلاتی، دست به تصفیه ببرد.

هیئت تحریریه منتقدین کمونیست
آزادی برابری حکومت کارگری 22 اکتبر 2010

هیچ نظری موجود نیست: